Skip to main content

FAQ

Her kan du finde svar på de hyppigste spørgsmål omkring din fraflytning. Har du andre spørgsmål, skal du endelig tage kontakt til kontoret på tlf.. 97820878 eller mail: info@perma-ejendomme.dk

Hvor lang opsigelse har jeg?

Opsigelsen skal sendes i en mail, via vores opsigelsesblanket eller via post, hvis det elektroniske ikke er muligt, og den skal være os i hænde senest den sidste dag i måneden.

Opsigelsen skal medunderskrives/bekræftes af eventuel anden part på lejekontrakten.

Kan jeg fritages opsigelsesperioden før tid? 

Opsigelsesperioden kan kun forkortes, hvis lejligheden efter dit ønske kan genudlejes før tid, og der findes en ny lejer.

Vi sørger for at markedsføre genudlejningen af din lejlighed på vores hjemmeside og de sociale medier. Du er velkommen til at dele vores opslag, men det er os, der forestår fremvisningerne og aftalen om genudlejning.

Hvornår skal jeg være klar til fraflytning? 

Med henblik på istandsættelsen skal lejligheden være fraflyttet 14 dage før sidste lejedag. Du varsles i god tid, så du har lejligheden tømt for indbo og rengjort.

Skal jeg betale husleje i min opsigelse?

Der skal betales husleje i din opsigelsesperiode. Du har dog – i langt de fleste tilfælde – indbetalt forudbetalt leje i den samlede indflytningspris, som dækker den sidste måneds leje. I disse tilfælde skal man derfor kun betale a conto den sidste måned af lejeperioden.

Er du i tvivl om, om du har indbetalt forudbetalt leje, kan du tjekke din lejekontrakt, hvor det vil fremgå.

Skal jeg gøre rent ved fraflytning?

Ved flyttesynet skal lejligheden være tømt for indbo og rengjort.

Vi medsender en tjekliste sammen med bekræftelsen på din opsigelse, så du ved, hvordan vi forventer, at lejligheden er afleveret.  

Hvordan afgøres det, hvad der skal udbedres ved min fraflytning?

Vi gennemgår sammen lejlighedens stand i forhold til den stand, lejligheden havde ved din indflytning. Dette gøres til det indkaldte flyttesyn, og herefter sørger vi for udbedringerne.

Du skal derfor ikke selv udfylde huller efter ophæng eller male; dette sørger vores håndværkere for.

Dækker mit indskud istandsættelsen? 

I langt de fleste tilfælde dækker det indbetalte depositum istandsættelsen, herunder malerarbejde, gulvslibning og efterfølgende håndværkerrengøring.

Er der forhold, der gør, at det indbetalte depositum ikke dækker istandsættelsen, drøftes dette ved flyttesynet.

Hvornår udbetales evt. restbeløb?

Ved flyttesynet laves flytteopgørelsen med det samme, hvis muligt. Inden flyttesynet er afsluttet, vil du vide, om der er et restbeløb til udbetaling, eller om der er et skyldigt beløb, der skal betales.

Skal jeg selv afmelde el og varme? 

Vi sørger for at afmelde el og varme den sidste dag i din opsigelsesperiode. Har du boet i Randers og Holstebro, løber regnskabsåret fra den 1. januar til den 31. december, mens regnskabsåret i Aarhus varierer alt efter, hvilken adresse du har. I Nørregade og Bissensgade løber regnskabsåret fra den 1. juli til den 30. juni, mens det på Trøjborg er fra den 1. april til den 31. marts.

Alt efter datoen for din fraflytning kan der derfor gå op til halvandet år, inden den sidste opgørelse kommer fra forsyningsselskabet.

Kontakt os
Lejligheder til genudlejning

Du er til enhver tid velkommen til at kontakte os for information omkring et lejemål eller for at planlægge en fremvisning af en lejlighed.

​Du kan ringe mandag - torsdag mellem kl. 8-14 på telefon 97 82 08 78 eller sende os en e-mail døgnet rundt på info@perma-ejendomme.dk.

​Vi står klar til at hjælpe dig med det administrative, herunder lejekontrakt og økonomi, samt spørgsmål om udlejning af lejligheder, vores ejendomme og lejeboliger. 

Kontakt Perma Ejendomme A/S
Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du mangler en bolig eller har spørgsmål hertil.